Hur lång tid tar det att bli av med candida?

Det beror helt och hållet på hur sjuk du är och hur strikt du klarar av att leva. För mig tog det ca ett år utan att fuska med maten. Utan alla kurer och tillskott hade det aldrig gått.. då hade jag varit sjuk än idag.

En reaktion på ”Hur lång tid tar det att bli av med candida?

  1. Hej Vanessa!
    Jag blev tipsad om din blogg via en hälsosida på FB, mycket bra! 🙂 Jag har vart hos en homeopat och han påstod att jag hade candida, så jag har kämpat med dieten i drygt 2 månader nu, samt äter samma pulver som du laktobakteria bulk. Men än så länge har jag inte blivit bättre… två frågor, du skrev i något inlägg att man inte ska äta mer än 4 g sockerarter per måltid, har läst detta även på andra ställen. Är detta 4 g om dagen eller per måltid? För det är ju kolhydrater i princip i allt! :O fråga 2, har din sambo också Candida? homeopaten sa att det var mycket smittsamt så att min sambo säkert har det också, men han har inga besvär, och skulle för den delen aldrig klara av att gå på denna dieten!

Kommentera

