Upplysning är ditt egos största besvikelse. Sinnet är som en fallskärm. Båda fungerar bara om de är öppna.

Tarmrening, tur man har nära till toaletten, ha nära tillgång till en toalett när ni ger er in på detta. Det hamnar inte i byxan, jag lovar, men man blir bra nödig ganska ofta 😉

Har beställt en variant av Robert Grays pulver nu som ska vara bra för candida enligt hemsidan, har aldrig provat så nu gör jag det. Special Formula Bulking heter det och jag tänkte blanda en tsk Lactobacteria och en tsk Special Formula i början, så får vi se om det kommer ut ännu mer junk. Ska bli spännande! Får grejerna idag så jag är lite taggad, lite… 😉 Som ett barn på julafton ungefär!

2 reaktioner på ”Upplysning är ditt egos största besvikelse. Sinnet är som en fallskärm. Båda fungerar bara om de är öppna.

  1. Hej Vanessa, vad glad jag är att jag hittade hit. DU ger mig hopp och jag förstår att jag är inte maktlös inför detta svamphelvete!!! Jag KAN och SKA ta detta i egne händer!! Har haft kroniska problem med svampinifektioner i underlivet sedan jag var tonåring. Gått den långa vägen från pevaryl till Flukonazol (som jag äter nu. 1 tabl. var 4:e dag och har gjort de senate 2 (!!!) åren. Så fort jag försöker trappa ner eller sluta kommer svampen tillbaka direkt. Jag förstår att Candidan har ett starkt grepp om mig i hela min kropp, MEN nu ska den ut för gott!! Har läst på allt jag kan om candidadiet och förstår att det även är väldigt individuellt vad man kan äta och inte (tex. mjölkprodukter). Vore så tacksam för lite goda råd för att komma igång. Ska man göra själva tarmreningen samtidigt som man kör dieten? Alldeles från början eller en bit in. Vilka kosttillskott bör jag äta för att få i mig allt och bygga upp tarmfloran sen? Blir man inte väldigt trött i knoppen av att inte tillföra kolhydrater som jag antar är bränsle för hjärnan? Är orolig att jag inte kommer klara av jobb och familj med barn under tiden..? Hur länge bör man gå på dieten innan man succesivt törs införa lite kolhydrater igen? Jag förstår dock att jag aldrig kommer kunna äta på samma sätt som jag gjort tidigare, och det är inget jag eftersträvar heller då jag vet att det är det som gjort mig sjuk från början. Tack för att du finns och delar med dig av ditt liv och dina erfarenheter!

  2. Att hjärnan behöver kolhydrater är en myt! Hjärnan och kroppen behöver energi, energi från kolhydrater om man äter på detta vis, eller energi från fett om man äter LCHF vis t.ex.

    Det enda som är jobbigt är övergången från en energikälla till en annan, vilket brukar ta en vecka ungefär. Men det värsta är nog sockeravgiftningen. Hjärnan och blodet och kolesterolet och blodfetter, allt detta sköter kroppen om själv, oavsett vad du äter. Äter man mycket fett, vilket man gör med LCHF, tillverkar inte kroppen så mycket kolesterol och äter man för lite tillverkar kroppen mer… så här är det med allt. Man ska äta ren och bra mat, resten klarar kroppen 🙂 Fiffigt till tusen!

    Alla kolhydrater blir till socker och när man slutar med alla kolisar plus det socker man äter blir det en avgiftning som vissa inte klarar av (det är här folk brukar ge upp och inte vilka fortsätta för de får sådan abstinens efter socker/makaroner/smörgås/chips/m.m). Det är som att sluta röka eller sluta med en drog, det är tufft!

    När det sen går över, då börjar livet 😉 då svälter candidan och då känner man hur bördan man burit på i alla år lättar..

    Börja med bra mat och syclovir, Regulat, para-rizol zeta och securil. Syclovir mot candida, regulat lika så, securil är probiotika, para-rizol är parasitrensning. Alla behöver egentligen multivitaminer också, för när man har vitaminbrist blir man känslig för vissa födoämnen t.ex. rött kött. Och man äter en del kött på lchf 🙂

    Jag äter alla dessa tillskott och fler, jag betalar gärna för det också. Allt från firma Vital.

    Syclovir kan du bada i, och bli snabbare bättre där nere 😉 Jag har badat i det många ggr eftersom jag fått problem med huden själv.

    Jag har valt att göra tarmreningen en bit in i allt, så man blivit av med lite för att sen rensa resten, men man kan äta allt samtidigt, vilket jag gjort själv i flera år.. ingenting är farligt att blanda eftersom allt är naturligt, ekologiskt och det är inga syntetiska medel som man får tag i billigt på apotek och hälsokostbutiker.

    Nu känner jag att jag babblar, fråga mera heja heja, du e bra som insett att hälsan betyder mycket för ditt framtida liv!

Kommentera

