Att hålla vikten.

Nemas problemas! Jag hade lite problem innan sommaren med att gå ner de sista kilon jag hade kvar. Jag försökte med allt, fakir och jättestrikt kosthållning. Ingenting fungerade och folk på nätet försökte intala mig att kroppen ändrar sig med tiden och var 10e år så går man upp 10 kilo ungefär. Vilken dynga!

Jag höll mig på ett forum där andra med samma mat finns, och skrev och bad om råd.. varför går jag inte ner? Men jag blev direkt utskälld och kallad för hyperhysteri osv, varför skulle jag som inte var nå överviktig gå ner ännu mer?

-Jo men för att jag vill det och mår bra där! Size zero hit och dit, låt mig ha size zero om jag vill det tack!

Nu är jag där, och jag står still och har gjort det hela sommaren, och det känns himla skönt att komma i sina kläder igen… ingen mer sofflurkis här inte! Det tog lite tid, men jag har gått ner de sista 7 kilon jag ville, jag kan ha mina kläder, och jag går inte upp igen. Vet ni varför? Jag fuskar inte, jag viker inte av min kosthållning, jag har noll intresse till socker och alkohol och jag mår riktigt bra! Plus att bilder på mig själv från bara i vintras håller mig peppad, vilken skillnad då och nu…

LCHF är för alltid det jag håller mig till.. men osten hoppar jag fortfarande över. Några månader till utan, tarmreningen ut kanske.

Appropå det så måste jag dricka tarmrening NU! 🙂 Ha en bra dag allihopa!

 

2 reaktioner på ”Att hålla vikten.

  1. Wow 7 kilo, good work!
    Hur lyckades du, extra träning el var det kosten?
    Vore kul att få se före- och efterbilder 🙂

    Hoppar du ost pga candidan? Även nötter?

    You go girl!

  2. Det är kosten, har inte tid att träna med både jobb och skola, även om jag skulle vilja..

    Hoppar ost och nötter pga candida japp! Jag som varit ostälskare hela livet har nästan lite avsmak och känner lite äckel över det nu.. vet inte varför, kanske vetskapen om vad det gör med en som är orsaken? Jag vet inte.. skumt är det iaf! 🙂

Kommentera

