Är du ofta sjuk?

Då har nog candidan tagit över din hälsa. Jag var ofta sjuk förut, förkyld, huvudvärk, urinvägsinfektion, och förkyld igen. Sjukdomarna byttes av med varandra, och så rullade det på tills jag inte stod ut mer, tills jag inte kunde leva ett normalt liv längre.

Immunförsvaret orkar inte stå emot, för candidan har förgiftat dig. En antibiotikakur du ätit för flera år sen kanske startade allting? Ät inte antibiotika, det går över utan det. Håll ut bara, lite smärta har väl ingen dött av?

Candidaförgiftning eller candidaöverväxt som man också kan säga, är västvärldens vanligaste folksjukdom. Och den blir värre och förgiftar dig än mer om du tar till mediciner. Den blir värre av socker. Den blir värre av stärkelserik mat – kolhydrater. Det blir katastrof av alkohol i alla dess sorter.

Hur mycket mediciner har du ätit under ditt liv? Har du ätit probiotika efter en antibiotikakur? Vet du vad probiotika är?

Det tar tid för candida att växa, och den växer så länge Du inte stoppar den, gör något nu istället för sen. Du ska ha din hälsa i behåll livet ut, och du vill inte veta vad som kan hända om du låter det eskalera… tro mig.

5 reaktioner på ”Är du ofta sjuk?

  1. Hej!
    Jag tror jag lider av Candida. Haft så många symptom så jag tror inte det kan vara någonting annat. Skolmedicinen kan dock inte hitta något utan vill precis som du skriver ge mig anti-depressiva. Känner att ngt är fel. Vill göra en tarmrensning..vilken är att rekommendera? Fungerar Syclovir bra?
    /Cecilia

  2. Hej!

    Jag har haft mina problem sen i höstas där det började med en stickande/domnande känsla i huvudet på höger sida. Under hela perioden (tills nu) har jag varit trött, stressad, haft overklighetskänslor, ångest, panikattacker, ont i magen, ont i halsen, illamånde, tryck känsla över bröst, hjärtklappning, uppblåst mage, svårt att känna smak, dofter, svårt att slappna av och mycket mer. Har typ kollat allt via sjukvården förutom gastro.

    Sedan en tid har jag tänkt mig att det har med candida att göra, och fick positivt test genom alt medecin. Nu har dieten ändrats, jag dricker syclovir och pau darco. Har kört med det i ca 4 dagar nu. Vill bara kolla hur det var i början för dig. Jag har kaos i magen, den är jättespänd, vaknar upö med att hjärtat dunkar hårt, är trött, har nu blivit förkyld med ont i halsen, frossa på köpet. Får konstiga smaksensationer i munnen, snorig, det ”ploppar” ur näsan ibland som när man smäller en ballong (fast inte lika högt då) 🙂

    Är det avgiftningsprocessen det här eller är det bara ångest/oro/kruppad mage?
    Mvh
    Andreas

    • Hej Andreas,
      jag kan tänka mig att det du upplever just nu är avgiftning, från socker och kolhydrater, om du inte undvikit det en längre tid dvs och avgiftningen redan gått över? Dina beskrivningar låter som det iaf och jag mår lika dåligt som du skriver om jag unnar mig nåt gott, en glass eller vad som helst, dagen efter är ett helvete. Som en baksmälla från hinkvis med sprit ungefär om man ska jämföra med något. Därför brukar mitt ”fuskande” bli potatis ist för något sött 🙂

      Ångest får man ju vid en avgiftning och av för mycket candida i kroppen överhuvud taget, oron kommer på köpet med ångesten, de hör ihop, bästisar, magen klarar inte av den kombinationen och blir den som får ta straffet (jag är lika dan).. candidan orsakar ångesten i hjärnan, och den håller du faktiskt på att svälta ifrån candida, så håll ut! Håll ut! ångest och oro bidrar till stress, stress orsakar candida. Allt hör ihop, dumt nog!

      Håll ut och se ifall det inte går över och blir bättre med tiden? En vecka skulle jag tippa att det är som värst och att det sen går sakta över.

      Pau d’Arco blev jag väldigt nyfiken på, var köper du det?

  3. Hej!

    Jag har kört med ny diet (utan socker, stärkelse, svamp osv…) i fyra dagar nu. Första dagarna var helt ok, har inget sötsug, men det här … uppspänd mage, brännande känslor i magen, hårda hjärtslag, konstig smak i munnen …. lyckades ju plocka på mig en förkylning igår med med ont i hals, snorig, frossa. Detta sa min terapeut att det berodde på avgiftningen men shit … har svårt att sitta still/koncentrera mig också.

    Bigheart.se/halsokost … fast jag köpte direkt i butik 🙂

    • Hej Andreas!
      Det var rätt länge sedan du skrev om dina problem. Hur gick det? Fortsatte du med Pau d’Arco? Själv är jag inte så förtjust i naturmediciner vars bieffekter kan vara värre än det man försöker bota…
      Men det vore intressant att få veta hur du löste dina problem.

Kommentera

