Fakir

Att leva efter fakir i två veckor har snart nått sitt slut. Fakir innebär att man nollar kolhydraterna och lever endast på protein och smör/olja/kokosfett. 80 % protein 20 % fett. Detta för att kicka igång kroppen till fettförbränning och i mitt fall utrota candidan jag fick från kortison pga en väldigt jobbig astmaattack och hostmedicin. Jag vägrar mediciner så gott det går men när det inte gick att varken sova, andas eller leva normalt hade jag inget val. Hostan ägde mig kan man säga och den lilla ansträngningsastma jag har gick över till katastrof.

Så, för att komma i sommarkläder, utrota, och må bra körde vi på med fakir, detta är något LCHF människor gör ibland när viktnedgången stannar av. Är inne på andra veckan och det har gått väldigt bra! Jag längtar efter saker att äta dock t.ex. ost, grönsaker, grädde och creme fraise.. Men tänk sen vilken belöning man får istället!

Har mycket i plugget nu med sluttentor och mycket inlämningar därför står bloggen still. Mina tankar finns i skolböckerna och jag drömmer om skolan på nätterna. Men inatt drömde jag om min pappa.. han levde, var inte alls sjuk eller död.. och det var jobbigt att vakna och inse sanningen. Jag ville bara somna om och vara med honom igen. Usch.. mina drömmar tar mig till en annan värld ibland och jag har förmågan att kunna somna om och fortsätta där jag var, men just idag vaknade jag och var utvilad och somnar jag om då blir dagen förstörd.. jag saknar honom så det gör ont och tyvärr började dagen i tårar..

Man känner att man lever kan man ju i alla fall säga! Jag drog ut och sprang.. försöker få upp kondisen, och att springa är tamigfasen skönt för själen!

Ha en bra dag där ute!

4 reaktioner på ”Fakir

  1. Har varit jättesugen på att testa någon typ ketos-diet ett tag nu.. har du några bra tips på mat? Kan man äta ALLT kött liksom? Eller är nåt speciellt att föredra?

    • Vi levde på kött och smör, kött i alla dess former. Tror inte det finns regler, annat än att kolhydraterna ska nollas. Det jag dock märkte var att magen bara la av, kackade inte på flera flera dagar under ketos, vilket bara får en att må dåligt, så kände jag iaf.

      Vart tog allt jag åt vägen liksom?

Kommentera

