det man inte är född med går att bota.

häromdagen när jag skulle berätta om hur jag mådde innan jag visste vad felet var på mig, och upplevde mitt mående innan jag visste att jag var candidaförgiftad, så kunde jag bara minnas att jag hade ont när jag kissade, var deppig och trött. självklart minns jag mina händer, som var trasiga och tappade naglar, men sen tog det stopp.

jag minns inte sådär direkt hur det var, hur jag mådde, hur jag upplevde allting. jag måste gå tillbaka i bloggen och läsa för att minnas. det är så längesedan, och att må som jag gör idag är så självklart och smärtfritt att jag inte minns att kläderna satt åt och gjorde ont ibland, att jag inte ville kliva ur sängen för att mitt psyke var sjukt vissa dagar utan anledning, att jag hade urinvägsinfektioner och var ofta sjuk. att jag ständigt var trött och hade pms besvär jag ville dö av, panikångesten som åt upp mig, och smärtan i lederna!! hur kan man glömma hur det var? jag levde ju ett rent helvete när man tänker efter och idag förstår jag inte hur jag orkade leva med mig själv och alla besvär.

jag har lärt mig på den här resan att det man inte är född med går att bota, candida går att bota och candida yttrar sig på helt olika sätt hos olika människor, det finns hjälp och hjälpen är DU!

hjälp dig själv om du mår dåligt, det är värt alla pengar i världen, och är det inte värt att försöka?

5 reaktioner på ”det man inte är född med går att bota.

  1. Människor vet sällan om att de har det. Och tyvärr verkar inte så många människor vilja göra något åt det heller. Jag utbildar mig och jobbar som ayurveda-terapeut och när man gör konsultationer på människor, som ofta kommer för att de har besvär, så ser man att de har just svamp. Men uppoffringen, för att bli av med det, verkar de inte vilja göra. Kul att höra att du mår bättre än du gjort 🙂

    • Tyvärr är det ofta så.. många som ber om hjälp, men när de inser vad som krävs är det inte lika självklart längre. Och de flesta vill alltid återgå till det de kallar för ”vanlig mat” igen, och förstår inte att det är deras sk ”vanliga liv” som är orsaken från början.

      Samma upplägg alla dessa olika dieter har som finns där ute.. man ska alltid återgå till ”sitt normala liv” igen, när det var det vanliga livet som gjorde de överviktiga eller vad det nu kan vara från början.

      Ekvationen är enkel för mig, synd att så många inte tycker det. Vi skulle kunna vara världens friskaste land..

  2. Ja man brukar ju säga att det är svårt att lära gamla hundar att sitta. Människor tycks inte heller förstå att det handlar om DERAS val, DERAS prioriteringar och DERAS vilja.. Man får ligga som man bäddat helt enkelt. Det är inte mer synd om en person än någon annan. Men det är inte helt enkelt att börja titta med friska ögon, och kritiska ögon på sig själv. Det är mycket enklare att blunda och skylla ifrån sig, slippa ta ansvar. Men jag tror ändå att vi går åt rätt håll 🙂

    • Jaa, jag tror också vi går åt rätt håll! Tack o lov 🙂

      Men något som fortfarande skrämmer mig är hur enkelt och lätt människor tar till mediciner, de lyssnar bara på sin läkare, och kan inte han eller hon bekräfta det uppenbara, vilket de sällan kan med tanke på deras begränsade kunskap, så väljer folk att tro på honom/henne in i det sista.. Precis som människan hellre tror på tandläkaren och vad de säger om flour än att faktiskt sätta sig ner och läsa på, och tänka själv.. Människor har överlag väldigt svårt att härda ut en influensa eller vad det nu kan vara, de ska till läkaren, han säger.. ”jaa, du är ju sjuk!” vilket man redan uppenbarligen vet.. och lösningen är.. Antibiotika! Halleluja!

      Jaa, som man bäddar får man ligga..

Kommentera

