flourid i ramlösa!

vi satt och åt ute en dag, köpte ramlösa till maten. i rent hatutbrott läser min sambo på flaskan att det är tillsatt flour i vattnet och att barn under sju år ej bör dricka detta… barn ska inte äta flour över huvud taget! inte vuxna heller för den delen.

flourid är ingenting vi människor behöver, varken för tänderna eller kroppen.. nu finns det i ramlösa. flour är giftigt, jättefarligt och någonting vi blivit lurade att tro vi behöver. allt för att de som tillverkar det ska tjäna pengar, och från början var det restavfall från kriget som någon smart idiot lurade i oss är bra för tänderna. nu tror ingen att det är farligt för varenda tandläkare rekommenderar detta gift. och vad tandläkaren säger är lag. eller?

http://art-bin.com/art/sallstrom_sw.html

läs även här: https://fyranollfyra.wordpress.com/2008/07/15/flour/

3 reaktioner på ”flourid i ramlösa!

  1. Halloj!

    Jag har för några veckor sedan, efter många års slapphet, börjar käka LCHF-kost. Jag gillar din blogg jättemycket och inspireras verkligen av dig. Du är jättekunnig och skriver intressant. MEN en sak har funderat på. Du skriver ibland om att kosten är så tråkig, alltså LCHF-kosten. Jag håller verkligen inte med. Den är ju inte tråkigare än man gör den till. Nu kanske du inte är så intresserad av matlagning, men det finns ju massor att göra. Och gott är det! När man går loss på grädde och smör i maten blir det ju supergott. Baka kolhydratfritt bröd, blomkålsmos, skaldjursröror mm. Finns ju oändliga möjligheter, jag har nog aldrig ätit så gott. Och automatiskt mindre för jag blir mätt på fett.

    Bara en liten tanke 🙂 Tack för en superklok blogg!

    • Jag har ätit LCHF i snart 6 år, jag älskar matlagning och har tillagat det mesta som går att tillaga inom LCHF. Jag menar inte att maten är tråkig, jag menar väl mer att jag är tråkig och blivit så himla härdad och kan nöja mig med biffar och gräddsås utan någonting annat till..

      Jag är väl medveten om alla underbara godsaker som finns där ute och min matlagning är grym 😉

      Jag lider inte, men folk i min omgivning som äter sin matlåda jämte mig klagar så in i den.. DE tycker min mat är tråkig.. och synd för dem att de lägger energi på vad jag har i lådan, tycker du inte? 😉

      Hoppas du aldrig mer väljer att vara ”slapp” och sluta med LCHF 😉 För vad är egentligen skillnaden från husmanskost? vi tar ju bara bort det som gör oss sjuka 🙂

Kommentera

