varning för gnällig Vanessa…

Jag blir tokig på skolan, ena sekunden gäller det ena och i nästa någonting annat. Högskolan i Gävle i ett nötskal, har vi som uttryck numera. Man får nästan räkna med att bli så pass förvirrad att man till slut går vilse i sin egen trädgård. I samma stund ska jag reflektera över en uppgift och seminarium, och samtidigt undra över framtida uppgifter som våra kursledare och seminarieledare inte kan komma överens om. ”Jag bestämmer, jag är examinator” säger vår lärare och kursansvarige säger detsamma.. jaha? 40 studenter sitter i sina hem just nu och är lika förvirrade allihop. Det blir bra det här, kanoners!

Jag ska reflektera över min uppgift när jag sitter bakom ratten i eftermiddag och jobbar. Ute på landet i snöovädret som verkar bli värre och värre. Dödens väg är där jag ska åka, där alla bilolyckor sker och där även jag själv en gång i tiden voltat i 100 km/h. Det blir bra, tänk positivt Vanessa, du klarar den här uppgiften i skolan. Även denna.. varför har jag sån ångest över mina prestationer i skolan? Jag får ju för fan skitbra betyg! Kanske är därför jag får sån press på mig.. måste hålla ribban, måste… M-Å-S-T-E!

Slarvat med maten OCH träningen nu, skolan tar all min vakna tid och även en del av min sömn. Vissa nätter kan jag inte sova, och sover jag drömmer jag mardrömmar om skolan istället. Vem har sagt att allt ska gå som en dans på rosor?

”Tolka det fritt, hur du vill.. men tänk på det här och det och det” say what?

”Jag är petig, jag är jättepetig med hur ni skriver, jag är så petig att ni kommer tycka jag är hemsk och jobbig, men det blir bra, kör hårt! Trevlig läsning, och ha en bra skrivning!”  mamma jag vill gråta, gå och lägga mig i sängen och glömma alltihop!

Varför är jag så rädd? Jag skriver ju inte ens personligt längre, det akademiska har erövrat min hjärna. VAD FAN E JAG SÅ RÄDD FÖR?!

Så, nu har jag gnällt färdigt! Nu ska jag försöka få ner några fler meningar av tråkig art och sen åka till jobbet och bränna igenom byhåla efter byhåla.. Myggmetropolen, gaybay och till sist hem till Gävle!

Trevlig helg gott folk, trevlig helg!

Kommentera

