sushikväll.

jag fullkomligt älskar sushi. men vilken bov! vilken energibov. vi festade till det med lillebror idag och åt sushi. jag hamnade i zombiekoma efteråt, sen fick jag direkt huvudvärk, och nu vill jag dö känns det som och jag blev genast deppig.

det är värt det om man vet varför man mår så dåligt efteråt. det är mat jag unnar mig som godis. vi gör oftast potatisgratäng till fredagsmys (men låååångt ifrån varje vecka, någon gång ibland), men det innebär att vi är två zombies i soffan efteråt resten av kvällen. hur gör ni som äter sånt här dagligen? hur klarade Jag av att leva med kolhydrater i maten vid varje måltid förut? jag förstår inte.. vi är verkligen inte gjorda för att äta stärkelse. vi ska äta kött och fett som vi gjorde innan alla påhitt om kolhydrater uppfanns. det är inte så konstigt att folk lider av migrän och smärta i kroppen.

sushi, jag kan offra detta ibland. jag har ju medel som gör mig bra fort igen och jag vet vad jag gör mot mig själv och vad som krävs för att det ska försvinna. men ni som inte tror på min vetenskap och har ont överallt och som alltid äter så här, hur orkar ni leva? jag har nämligen glömt bort hur det känns att alltid vara dålig och ha ont i kroppen..

hälsningar från en rådeppig Vanessa som nu ska dricka syclovir.

ps. gott var det, och jaa, det var värt det. ds.

Kommentera

