innan jag förstod

att jag var full av candida hade jag panikångest dagligen.
ångest attacker jag inte kunde hantera som jag trodde jag skulle få stå ut med om jag inte tog till medicin.
jag hade fel!
jag hade urinvägsinfektioner jätte ofta och kissade ont även utan infektion.
jag trodde att ”en gång urinvägsinfektion, så får man det ofta sen” och det enda som hjälper är medicin.
jag hade fel!
jag hade ont i lederna, ont i kroppen.
jag trodde att det bara var så det var för mig om jag inte fick medicin.
jag hade fel!
jag fick självmordstankar, var jätte deprimerad och undrade hur länge jag skulle orka?
jag var väl inte ämnad för att leva detta liv?
jag hade fel!
jag var alltid trött och kunde sova för jämnan.
jag trodde att det är väl sånt man gör i min ålder?
jag hade fel!
jag hade ett jävla temperament och en elak attityd mot mina nära.
jag förstod aldrig varför.

nu förstår jag.
nu kan jag säga att jag vet varför.
och jag har rätt!

Kommentera

