Alla vegetarianer där ute.

Jag får många frågor från er, och jag tror ni missat en viktig detalj:

Eran kost gör er sjuka. ni lever på mögelsvamp och kolhydrater. Det är eran kost som fått er dit ni är idag, med era diverse hälsoproblem. Det är inget som ligger i luften, det är eran felaktiga kost som är orsaken. Mår ni inte dåligt?

Quorn, detta sk. kött substitut är inget annat än mögelsvamp. När man tillverkar quorn har man som stora ballonger, vilka man på insidan sprayar ett medel på. Detta medel möglar. Möglet skrapar man bort med en skrapa, tadaa – Quorn!
Det låter för mig inte nå vidare mysigt över huvud taget.
Candida + mögel = CANDIDACANDIDACANDIDA
Idioti att äta detta skit!

Sojaprodukter i all ära, men ni blir fulla av slam av sojaprodukterna. Slam som hamnar överallt i kroppen. Rensar man då inte en gång per år med Roberts tarmrening så stannar de där slamet, och slamar igen lite här och där.. konsekvenserna av detta vet jag ej, men att veta just detta räcker för mig i alla fall.

Jag var med om en händelse för ungefär 4 år sedan, då jag blev lite avskräckt från att äta kött. Detta var innan jag visste att candida existerade och innan jag förstod hur man som människa ska leva. Jag slutade äta kött under några månader.. det var DÅ jag blev sämre, det var DÅ alla mina utslag på händerna började komma, acne, torr hy och sämre mående i övrigt.

Under ungefär samma tid fick jag veta att pappa var sjuk, och allt detta i kombination gjorde mig minst sagt handikappad fysiskt. Då insåg jag att herregud, vad har jag gjort mot mig själv? Bytte naturlig mat mot MÖGEL! Vilket jädra partaj det måste ha varit där inne i min kropp, candidan kunde FROSSA i godsaker.. och det kändes, att det var party. För fy tusan hur jag började må! Hur ni som levt såhär i flera år mår, kan jag inte ens försöka att föreställa mig. Jag vet bara vad ni missar, och den känslan ni missar, den är livet!

Vegetarisk mat är ingen bra mat! Det står jag för.
Jag förstår er som tycker synd om djuren, men herregud.. vi är inte gjorda för denna mat. Vi ska äta kött, och slutar alla äta kött skulle det gå grisar och kor och älgar överallt!

Jag förstår er som tycker synd om djuren, men, ska ni få cancer i framtiden och dö en smärtsam död bara för att det är synd om djuren?
Ska ni ha ont i kroppen, vara överviktiga, trötta och allt de där resten av livet.. för att det är synd om djuren?
Ska ni bli råförgiftade av candida, bara för att det är synd om djuren?

Betyder inte Er egen hälsa mer? Är inte den prio ett? Ska inte Du må bra i första hand?

2 reaktioner på ”Alla vegetarianer där ute.

  1. Ok. Här gick inte du och jag ihop.
    Dina argument brister betydligt där på slutet haha.
    Alltså först när jag började läsa inlägget så kände jag at du verkade ha ganska stor koll men det är mycket som tyder på att du faktiskt inte har det.

    För det första behöver man inte äta quorn eller sojaprodukter istället för kött för att få i sig protein. Om du kan kost och näringslära så vet du att man hittar protein i alla grönsaker och frukter- delvis i liten mängd. Men det finns undantag i form av: frön, nötter, mandel, groddar och vissa sädeslag som t ex quinoa.
    Jag vet att quorn och sojaprodukter är väldigt konstgjorda och inte är sådant som jag vanligen ger min kropp eftersom ajg strävar efter att att äta ren ekologisk mat utan tillsatser. Ekologisk tofu däremot består utav sojabönor, vatten och nigari.

    Som tur är äter jag fisk och ägg. så där får jag i mig mycket viktigt som de som har kött som bas i maten inte får.
    Kött är faktiskt inte så bra för kroppen som det av vissa påstås.
    Det är mycket skit i kött som också skapar cancer och andra sjukdomar. För det är ju inte för intet som alla seriösa hälsohem serverar vegetarisk kost, eller hur?

    Om vi säger så här då. Om jag kan välja att skona djur från allt jävla lidande och äta quorn eller soja och därmed riskera att få cancer, ja då är det värt det. Cancer får alla levande varelser förr eller senare, det är en del av åldrandet. Cellförändringar finner man antagligen i de allra flesta gamlas kroppar men det behöver inte hinna utvecklas till en ordentlig form av cancer, men början på.
    Och eftersom man får cancer av kött också så väljer jag antagligen det cancer alternativ där djuren går skonade på vägen.

    Sedan var det så kul med att om vi slutar äta kött så kommer det att gå grisar och kor på vägen. Haha. Öh nej skulle inte tro det va!
    Det där är ett så kännt argument som tyder på brist på kunskap.
    För det första så är kor och grisar, även kyckling, djur som egentligen inte skulle finnas om vi inte hade vår fina djurindustri.
    De finns inte naturligt utan har avlats fram. Skulle djurindustrin stoppas så skulle så småningom dessa antagligen dö ut eftersom de som sagt naturligt inte finns.
    Om det nu inte finns någon själ därute som vill ta hand om djuren utan att tjäna några pengar på det..

    Att vi är gjorda för att äta kött är till viss del sant, men vi är inte menade att äta så mycket kött som vi gör idag. Vi överkonsumerar kött och animaliska produkter och därför så är det för höga kolesterolvärden, hjärtinfarkt, stroke, njur- och leverproblem
    samt cancer i mag och tarmkanalen lite här och var.
    Vi har aldrig ätit så mycket kött som vi gör idag och det är en vidrig och smutsig industri som vuxit fram. Och det säger jag vars farfar ägt Gävles största charkuteri.

    Sedan var det riktigt lustig att du skrev att vegetarianer skulle vara överviktiga. Haha, jag har ta mig fan aldrig sett en överviktig vegetarian eller vegan.
    Däremot finns det stor risk att man blir undernärd för att det är många näringsämnen som uteblir, speciellt i en vegankost. Det är väldigt synd att de som väljer att inte äta djur inte tar reda på ordenligt vad det är för viktiga byggstenar i form av essentiella proteiner och olika näringsämnen som de måste komplettera med så att de inte får brist på dessa.

    Men vi kan avsluta det så här. Det var väldigt bra argument och info på att ta ställning till om man vill äta qourn eller inte. Det äter jag inte ofta av tur nog, men sojaprodukter slutar jag inte med. Och äter man en blandad kost och har koll på vad man stoppar i sig i form av näring – det gäller köttätare och veg. så skulle båda parterna må mycket bättre.

    Ha en trevlig kväll!

Kommentera

