det gör ont.

det gör så ont att se hur liv kan sluta så fort. hur skör man faktiskt är. hur ont det gör i själen och i hjärtat. jag tänker tillbaka på Joel. hur nära det var att jag följde med i bilen som tog hans liv den där kalla natten i december. jag minns när Micke ringer och berättar när han dött på sjukhuset. hur chockad jag var och hur förtvivlad och ledsen jag blev. jag minns hur jag sitter i soffan i köket med mamma och bara gråter och gråter i hennes famn. livet är orättvist och det är alltid de bästa som går bort först.

en ung tjej har nyligen blivit påkörd och inte klarat sig. i samma lilla by jag växt upp i. det är så tragiskt och jag känner mig som 16 igen. 16 år, rädd och ledsen. ensam. ensamast i hela världen.

tio år senare händer det igen. den gången valde han själv att ta sitt liv och jag hann inte rädda honom. det var min nyfunna ”bror”. en bror jag inte hade men som passade mig så perfekt. tyvärr ville han inte leva hur mycket jag än försökte hjälpa. min bästa vän.. den allra finaste jag visste. det är så orättvist!

det är alltid de bästa som dör. varför är det så? vad har dom gjort som gör att dom inte får stanna? vill makterna där uppe ha tillbaka dom?

det känns idag som om det inte gått någon tid. ingen tid alls sen min pappa dog för snart två år sedan. inte tiden då han var sjuk. inte tiden efter han dog. det känns som om allt är som vanligt, att han sitter på sitt kontor där hemma och jobbar, dricker kaffe och kanske ringer han när som helst? det känns som om jag är 16 år igen. 16 år och utan sprickor i hjärtat efter alla som gått bort.

jag hoppas vi ses igen..

En reaktion på ”det gör ont.

  1. Tyvärr Plut verkar det vara så att få men utvalda är dom som blir drabbade om o om igen för att ”prövas” på nåt sjukt sätt genom att förlora nära o kära…Du o jag e några av dom utvalda,men Du e en av dom starkaste jag vet så är det nån som står stadigt är det Du min kära…klen tröst men sanningen.finns nog nån mening med allt som händer,illa bara att vi inte kommer få veta det i detta liv tror jag…utan när vi en vacker dag möter alla älskade igen! älskar Dig lillPlut ❤ BigSis

Kommentera

