gårdagens matschema.

kanske skulle skriva dagens matschema om dagarna? skulle det vara bra? 🙂

gårdagens:

frukost – 3 ägg plus kaffe

lunch – lufttorkad skinka med smör. jävligt tråkig lunch men det blev en snabb nödlösning.

åt ett äpple på jobbet sen på eftermiddagen.

och en bit kladdkaka som bjöds men den gjorde mig helt paj. dåsig, bakis?, sjuk, äcklad, illamående och det slutade i ett FETT blodsockerfall.  jag ångrade mig styggt! idag kliar händerna.. kunde känna direkt att kakan var bakad med margarin, för min mage får en sån otrevlig känsla av det. huua!

kvällsmat – lax, romsås, sallad! MUMMA! 🙂

anledningen till att jag sällan äter yoghurt beror helt på smaken. aldrig varit ett fan av yoghurt. har lättare för fil,  men det är så tråkigt utan müsli till och müsli är jag inte heller så intresserad av oftast pga kolisarna. kan äta lite fil med nötter i ibland bara.

bär är jättenyttigt, mycket antioxidanter som bygger immunförsvar, men också socker tyvärr. så var försiktiga. man får stå ut med en jättetråkig kost, men det är inte för alltid och ni kan fira eran vinst sen med hur mycket frukt och bär ni vill 😉

En reaktion på ”gårdagens matschema.

  1. Jaa, jättegärna! Matschema hade varit toppen!! 🙂

    Så om jag har förstått rätt är det okej att äta hur mycket som helst av mjölkprodukter med? Alltså grädde, yoghurt och cremefraiche. Eller märkte du skillnad om du åt ”för mycket” någon dag?
    Och hur mycket fläsksvålar äter du per dag om du äter det? Jag har så svårt att stoppa mig och helt plötsligt har jag ätit upp hela påsen och hela creme fraiche burken :/

    Har du något recept på ”något gott”, alltså som efterrätt, man kan äta även när man försöker bli av med candidan?

    Äter du ost någonsin nu eller kommer candidan tillbaka då?

    Tack igen för att du hjälper till 🙂

Kommentera

