utbildning?

jag är självlärd. jag är självlärd pga att läkarna inte kunde hjälpa mig på nåt sätt. dom kunde inte ens chansa och ge mig någon sorts diagnos. dom kom med nickel allergi som förslag vilket jag absolut inte har.  jag har fått hitta min sjukdom, och bota den helt på egen hand. och appropå händer.. om ni sett mina händer, om jag ändå haft modet att ta kort på dom. om ni sett hur jag såg ut. om ni fick känna hur jag mådde.

jag hittade en bild som liknar mina händer. men denna bild är en fröjd för mina ögon om man jämför med hur jag såg ut.

naglar

jag tappade 3 naglar på fingrarna, dom bara lossnade. resterande naglar var lika vågiga som ett stormigt hav och såg inte så trevliga ut. jag kunde inte använda mina händer, huden sprack om jag böjde fingrarna och jag kunde inte ens hålla i en penna till slut. och detta var bara min fysiska smärta. min psykiska smärta vet jag inte om många hade stått ut med utan hjälp utifrån. men jag vägrade ta till snabbhjälp från sjukvården, jag härda ut och jag är så himla glad för det idag. inga kemikalier har räddat mig, naturen har räddat mig och vinsten av det är ovärderlig!

ett stort hudproblem på utsidan – helt och totalt botad från insidan! vad jag än gjorde, vilken kräm jag än smörjde på, så blev resultatet detsamma. oförändrat!

sjukdomar som man inte föds med går det i stort sett att göra någonting åt om du vet varifrån de kommer. om du inte är född med problem, har problemen uppstått som en biverkning på hur du lever. det behöver jag inte utbilda mig för att förstå, det är logiskt för mig. så pass logiskt att jag inte ens behöver ifrågasätta det.

jag är påläst, jag har ställt frågor, jag har googlat och läst allt jag kan. jag har fått proffshjälp. och allt jag gjort har fungerat. läs och lär om candida så ska du se att du kommer fram till samma resultat som jag. jag delar inte ut mediciner jag inte får. jag tipsar om knep och knåp att bekämpa candida. alla från naturen.

jag har aldrig påstått att jag har utbildning, jag säger min sanning och mina upplevelser och passar inte dom så behöver du inte läsa eller ge mig otrevliga kommentarer vilka jag fått på senare tid. den här sortens kommentarer säger mig mer om personen i fråga än själva kommentaren i sig och jag ödslar inte min tid på det. tycker du jag snackar gojja i min blogg.. bye bye for now, du behöver inte komma tillbaka.

7 reaktioner på ”utbildning?

  1. Hej!

    Jag har lite frågor om kosten. Hur är det med bär?
    Grapefrukt?
    Är det okej att äta när man bekämpar candida?
    Och tuggummi, kokos (kokosoljan vet jag är bra men kokosmjölk och rostad kokos??) hur är det med kakaopulver?

    Vad är anledningen att du inte åt/äter fil eller yoghurt? Är det dåligt att äta det när man bekämpar candida?

    Tack för en jättebra blogg!!! Du har verkligen hjälp mig!

  2. skulle även vara jättetacksam om du ville lägga ut mer tips på hur du äter. ”schemat” du la ut var jättebra, vill du utveckla och skriva mer om ”recept” som går bra?

    Sen undrar jag lite över grönsaker, hur mkt grönaker är okej att äta i lchf? Det kan ju bli mkt kolhydrater, detsamma med mjölk.

    Du skrev i hur du åt på en dag och då var det bara ”lite tomater” med, kan man äta mer sallad osv?
    Jag tycker att jag äter precis som lchf (fast utan nötter ost osv för att bli av med candidan) men ändå känns det inte rätt. Äter ganska mkt sallad kan det vara problemet?

    Tack igen 🙂 🙂

    • salladen kan vara orsak, meningen är att du ska svälta ut candidan och inte ge den syre att växa alls.. ingen ost, det är jätteviktigt!

      det är fruktansvärt tråkigt att leva såhär, men det är värt mödan i slutändan.

      tuggummi kan jag inte tycka är bra, det innehåller massa sötningsmedel som gör dig deprimerad. jag blir dessutom hungrig av tuggummi pga all luft man sväljer.

      kokosmjölk och rostad kokos vet jag inte, du får läsa innehållsförteckningen.
      det finns alltid näringsinnehåll per 100 gram på allt, där ska det inte vara mer än 5 gram kolhydrater per 100 gram. utgå ifrån det!

  3. Av bilden att döma ser det ut som psoriasis, som
    ofta angriper naglarna. Jag har det själv, men som tur
    är enbart på tånaglarna. Psoriasis är en medfödd ärftlig
    åkomma, dessutom mycket vanlig i hela världen. Varaktig bot finns inte, men sjukdomen går i
    skov och kan periodvis försvinna. Krämer finns på recept. Sol och salta bad är det mest effektiva.
    Låter verkligen konstigt att ingen läkare har hjälpt
    dig!
    Hälsningar Carin

    • Nej jag hade inte psoriasis. Jag var candidaförgiftad och är frisk nu med helt felfria händer.

      Psoriasis går att bota, att det är ärftligt tror man kanske eftersom samma typ av människor får samma symtom på samma brist i kroppen. Brist vid psoriasis är GLA fettsyra. Och även Regulat BOTAR psoriasis! Har flera rapporter om det. Den som inte provat och gör det kommer inte tro sina ögon.

      Har man däremot bestämt sig för att tro på en läkare som säger att det är ärftligt och obotligt. Jaa, so be it then!

      Valet är fritt 🙂

  4. Vilket otroligt flum om psoriasis! Och okunskap om en av världens vanligaste åkommor!
    Den kan ALDRIG botas, men numera förbättras avsevärt med biologisk medicin, tyvärr
    mkt dyr (100000 kr/år) därför skrivs den bara ut till extremt svåra fall, t ex Ibland också till dem
    som också fått psoriasisartrit. Du med förstörda naglar hade antagligen nagelexsem. Kan bara skiljas säkert från psoriasis gnm ett laboratorieprov.

Kommentera

