snabbpress.

jag låg i soffan nyss och kom att tänka på hur jag vanligtvis förut vid den här tiden på dygnet lätt kunde skicka in ett par skivor limpa i micron med ost på, eller koka ett paket nudlar för att sen dränka dom i ost och senare salta alltihopa.
jag hade behov av att äta såhär.. jag var beroende :S usch, jobbigt att tänka på. jag kan inte med bröd alls längre. jag kan ta nån skiva hårdbröd ibland, eller ibland, det är väldigt sällan, men that’s it. jäst är fan inte gjort för oss! pasta eller nudlar äter jag aldrig.

hoppas ni ätit mycket ägg i påsk mina vänner, för det har jag gjort! idag är det fredag, nu är det helg! 🙂 hav en trevlig sådan!

En reaktion på ”snabbpress.

  1. Hej Vanessa!

    Måste börja med att tacka så mycket för mdin blogg, du har hjälpt mig mycket! Jag visste redan innan att jag led av candida men din blogg och det du skrivit har verkligen hjälpt! Äter Syclovir och Robert Greys nu och hade inte hittat det utan dig.
    Jag har lite funderingar jag tänkte fråga dig om:

    Du har skrivit att du åt grädde och mjölk när su bekämpade candidan men ej creme fraiche yoghurt osv varför inte dem andra?
    Jag äter nu dem flesta mjölkprodukter men jag tycker att det är så svårt att veta om det är bra eller inte. För det första vet jag inte hur mycket per dag man ”får” äta, det blir ju lätt mycket kolhydrater om man äter mycket. Hur mycket åt du på en dag av grädde och mjölk?
    Sen undrar jag lite om jag tål det eller inte, nu när jag inte äter något av det candidan tycker om är det som att min kropp kräver mjölkprodukter, kan detta vara candidan som pratar? Jag blir jättesugen på tex grädde och kan lätt äta en dl med sked. (har innan inte ätit mjölkprodukter på ca 7 år, då dem trodde att jag hade mjölkproteinallergi vilket jag nu vet att jag inte har).
    Hur mycket gram kolhydrater äter du på en dag? Inom LCHF finns det väl olika gränser? Och äter man mkt mjölk blir detta kanske rubbat?

    Tänkte även fråga om Syclovir och Robert Greys, har tagit det i ca 3 veckor och fick nyligen en kraftig förstpppning, hela kroppen svullnade upp och jag hade jätteont. Så jag slutade med det i några dagar och har precis börjat igen, hände detta dig någon gång?
    Det skulle uppskattas väldigt mycket om du vile skriva lite vad som hände när du tog preparaten, hur kroppen påverkades osv. Du skrev även att det tog 1 år för dig att rensa ut, hur la du då upp schemat hur mycket man skall ta av det osv, dem olika stegen i programmmet?

    Sista frågan: Skulle vara jätteroligt om du viller skriva ut lite recept på saker du åt när du bekämpade din candida. Och finns det någon dessert man kan äta? Hemgjrd glass eller fromage? ( med stevia och ej socker) Dessertrecept uppskattas verkligen!

    Nu blev detta jättelångt, hoppas att du orkar svara på allt!
    Tack igen 🙂

Kommentera

