vem kan leva utan ägg?

inte jag iaf!

jag tänkte EN GÅNG FÖR ALLA döda alla myter om ägg. du som säger att ägg är farligt i för stora mängder, då undrar jag:

när blev omega-3 farligt?

när började vi tycka att nyttiga vitaminer och mineraler blev fel och dumt att äta?

när slutade vi tänka själv?!?!

aggi

Slutsats: ät så mycket ägg att du storknar, men inte för mycket vita 😉 den är rätt meningslös att äta! och snälla du, glöm alla kolesterol myter som sägs om ägg.

ägg är supermat. ägg är nyttigt. ägg har inga begränsningar.

och du, som fortfarande säger att ägg är dåligt för kolesterolet, börja tänk själv! jag kan nästan slå vad om att DU som säger så sitter dagligen och tar omega-3 tillskott, samma fettsyra som finns NATURLIGT i ägg.

den som säger att ägg är farligt lever nog ganska farligt själv utan att veta om det tyvärr.

det står att man vanligen äter 200 ägg per person och år. jag äter över arton hundra ägg per år, hehe 😉

En reaktion på ”vem kan leva utan ägg?

  1. Fan vilket jäkla bra inlägg, blir så arg på alla dessa myter om att det som egentligen är NYTTIG mat ska vara dåligt för dig och din kropp. BULLSHIT! Vilken härlig blogg, inspirerad 🙂

    Hoppas allt är bra
    Kraaam

Kommentera

