kolhydrater.ifokus.se

jag läste en tråd på http://kolhydrater.ifokus.se/ där en mamma har med ledset hjärta skrivit att hennes barn får äta margarin på dagis. jag har inte tänkt tanken förr, tänk om mina framtida barn får äta giftig mat och fel fett på dagis p.g.a. okunskap?!

det här är ju sjukt! jag blir rädd, ledsen och väldigt frustrerad när jag ser sånt här. jag vill skrika ut budskapet om kost och få världen att förstå. det går inte. det går inte att rädda världen från ondo. det går inte att få folk att förändra om dom inte vill det själv, då är människan som en hård vägg av betong innan dom mjuknar och börjar tänka själv.

äter ni mycket kolhydrater och fel fett? vet ni skillnaden på smör och margarin? förstår ni vad detta gör med er hälsa? går du inte ner i vikt av viktväktarnas fettsnåla och kolhydratrika kost med kaloriräkning? du är grundlurad! du kanske t.o.m. betalar pengar för att höra deras lögner varje månad?

du blir tjock av kolhydrater! du blir smal av fett! ju mer fett du äter desto mer fett förbränner du! himla enkelt?

se bara på mig, jag är ett levande bevis. att gå ner i vikt är det enklaste jag gjort, varför provar du inte innan du säger, ‘tss.. bullshit!’ ?

2 reaktioner på ”kolhydrater.ifokus.se

Kommentera

