nyår.

kan inte förstå att det redan är nyår. julen är över!
allt kändes åt helvete, lång tid före. när dagen kom vart de bättre. men ångesten knackar på min dörr.

jag satt och tittade på bilder häromdan. bilder på mig själv för några år sen. jag kände inte igen mig själv. inte pga övervikt eller så. utan, vem var den där tjejen? vart tog hon vägen? jag hade en annan glimt i ögat, jag såg avslappnad ut.
nu känner jag mig mest kall, stressad, rädd.. och tom. och jag kan se skillnaden.. då och nu. skrämmande hur livet vänds upp och ner och aldrig mer blir detsamma igen.
hur man inser att livet är kort. för kort för att baseras på ting. inget ting på denna jord kan få mig att må bättre.

jag kan bara trösta mig med mina levande människor, som alltid finns där. utan er skulle jag inte andas idag! tack!

tack för i år, gott nytt år. vi ses i framtiden!

Kommentera

