jag hamnade i ett flow idag.

fick för mig att blogga lite. det är tuffa tider och jag står emot så gott jag kan. snart är det över, hoppas jag. jag ger aldrig upp. och hur nere jag än kan känna mig ibland finns det inget som kan stoppa mig. jag har haft det värre. jag är lycklig i detta nu och det är bara det som redan skett som jag inte kan styra som smärtar. framtiden kan inte bli annat än ljusare! men nog om det nu.

jag kommer ihåg hur kläderna förut gjorde ont på mig. ingenting satt rätt, och det var helt värdelöst att shoppa kläder. det tar emot att hämta kläder i storlek 44 när man är kort som en tomte och vet där inne nånstans att man ser ut som en liten knubbis. jag förnekade det. jag minns hur jag svettades mycket. jag minns att jag höll in magen för att dölja. jag minns att kläder i vissa sitt-ställningar gjorde förjävligt ont. jag öppnade gylfen efter varje måltid och när jag satt hos kompisar i soffan hade jag en kudde i knät för att dölja. jag provade ha större kläder på mig för de satt inte åt vid midjan/låren/bröstet, men dom gjorde ju bara så att jag såg ännu större ut, har jag upptäckt nu när jag ser andra göra samma misstag.

jag kan fortfarande känna mig tjock ibland. riktigt jätte tjock. jag vet att jag inte är tjock, jag vet att jag är en sticka. men hjärnan spelar en ett spratt ibland. speciellt vid en viss tid i månaden då man bara känner sig svälld. DÅ känner jag mig som 75 kilo igen och vill inte gå utanför dörrn.

jag kan få rå ångest över vad jag gjort mot mig själv. tankarna snurrar. och jag kan inte vara mer än tacksam för att det gick så pass illa som det gjorde. jag behövde det för att inse. fanns det minsta chans att leva kvar i det jag gjorde hade jag stannat, rakt av! offra chips påsen och makaronerna? nooooo way!

aldrig har jag lärt min läxa så väl och jag önskar att fler förstog allvaret i den förödelse det innebär att låta det fortgå. många problem jag hade har jag glömt. dom är som i en dimma, så skönt att slippa. vissa kommer jag aldrig glömma. som t.ex hur det känns att kissa blod.. :S

jag har en släkting som inte heller tagit hand om sig speciellt väl. det gick så pass illa att tarmarna fick opereras bort. aldrig förr hade läkarna sett så illa däran candida. det är tyvärr där det slutar. cancer! allt p.g.a. okunskap och latmask som har för stor kontroll över ryggraden. tänk efter hur ni lever mer än en gång, allt får konsekvenser till slut!

En reaktion på ”jag hamnade i ett flow idag.

Kommentera

