före – efter.

före. (fråga mig inte vad jag gör med munnen)

efter.

det är 25 kilos skillnad ungefär. allt gick jag ner innom loppet av ett år genom att äta annorlunda. jag åt ner 25 kilo och det mesta gick jag ner de första 7 månaderna. då rasade jag 15 kilo rakt av. kom ihåg att jag aldrig tränat för att gå ner. det är väldigt svårt att träna sig ner i vikt.

jag vet hur det känns att vara överviktig. jag vet hur svårt det är att finna engagemang till att göra någonting. att förändra är det jobbigaste man kan göra. förändra vardagen. men när du väl e där, när du börjar känna hur det lättar och hur enkelt det egentligen är, vill du aldrig mer tillbaka! tro mig, jag är ett levande exempel på allt du inte trodde var möjligt.

jag finns här till er service om någon undrar något. skriv i gästboken vet ja.

3 reaktioner på ”före – efter.

  1. Jag blir SÅÅ inspirerad av dig!! Har kollat din blogg lite då o då och varje gång känner jag att där du är idag, dit vill jag komma! Men så tänker jag SEN, jag gör det sen, inte idag, en annan dag, då ska jag börja, men inte idag… Jag befinner mig just nu i USA och det är väl inte det bästa stället att befinna sig på om man vill ändra sin livsstil. Här är landet av friterat, sockrat, processat. Och landet drive-in.. Vardagsmotion finns knappt, du tar bilen överallt!!
    Så för att jag är här tänker jag att jag ger mig själv tills jag är tillbaka i Sverige om tre månader, för då ska jag börja leva hälsosamt! Fast jag egentligen hade behövt börja min koständring igår. Min kropp skriker: den vill inte ha mer bröd eller strips eller chips eller framför allt diet läsk (som för övrigt är SÅ lättillgängligt där jag bor, det finns alltid burkläsk liksom, så enkelt att ta när man är på språng till bilen..)
    Men hur börjar man då??? Hur ändrade du din kost? Från den ena dagen till den andra? En annan sak är ju att jag ser mat eller godis som en belöning.. Vad ska jag belöna mig med om inte en liten chokladbit??

    Kram från Anna (din gamla klassis från högstadiet btw 🙂

  2. Ja Vanessa du är en riktig inspiriationskälla!! Försöker ändra mig och har gjort det väldigt mkt!! Har slutat med pasta, ris och potatis, alltig något va? Det är bara brödet kvar nu, men äter dock bara mörkt. Men måste komma igång med träningen igen med, mår bättre när jag fått röra på mig. Puss på da

  3. Snygga skor!!! en brun och en svart va? =) snyggt! =)
    åååh jag vill också.. men jag kan inte. alltså jag och frugan gick på GI i ca en månad du vet men jag mådde illa och hade huvudvärk hela tiden =(( äter ju inte kött men vi åt myyycket chicken och fish och grönsaker och såses och grejer. gick efter Ola s bok. du vet han Ola. men jag mådde då såligt och var sååå sur hela tiden!!!! HJÄLP!!

Kommentera

