snart.

snart är det dax. vi gjorde vår sista långa dag här på varvet idag. i morgon är det kort dag, dvs att vi slutar kl 15. sen ska vi packa ihop hela bohaget och flyga hem. men vi åker inte förän på måndag. vi har lite ärenden nere i byn och måste måste måste ner på jobbet och säga hejdå till alla och kramas på måndag. det gör ont i hjärtat att lämna bergen, men vi håller alla tummar vi har för att få komma tillbaka nästa år. jag drömmer om krankort! jag ska ha ett krankort om jag så ska slicka varenda röv på BMV.

chanserna ser stora ut. vi pratade med högsta hönset som bestämmer över allt och alla där nere och han går i god för oss vad vi än vill göra senare. vilken känsla jag fick när han sa det. det är stort för mig!

nu börjar man våga tänka på hemma igen. på pluppis och lillebror plus fru. jag kan dö av saknad, men ändock så stannar inte tankarna på sverige längre än nån minut. sen är jag norsk igen och pratar bara med norskar, polacker och annat folk. konstigt hur man hamnar i en annan värld. ett annat liv. men nu ska vi hem, hem hem hem! hem och flytta in i något nytt, pyssla med lite ditt och datt sen kanske vi ska iväg igen.

så, jag lämnar mitt liv på varvet och bergen med sorg i hjärtat. jag verkligen stortrivs och ser fram emot nästa gång!

Kommentera

