85 meter.

en morgon frågade Dag-Morten om jag var frivillig att följa med honom upp i den största kranen vi har på varvet. 100 tonaren. vi skulle klättra allra högst upp i bommen och byta en lampa. här ser ni utsikten. nedanför ser ni den blåa dokken där båten stod förut. (båten ligger i vattnet nu) dom kranarna som ni ser på dokken är ganska små i jämförelse till den jag är uppe i, även om de inte alls e så små.
100 tonaren. högst uppe i bommen.

100 tonaren. högst uppe i bommen.

utsikten är helt gudomlig och jag kan inte få nog av den. Bergen är en underbar stad!

en vecka avklarad nu, 2 kvar sen blir det hemfärd. hoppas tiden går undan, jag vill hem och kliva in i nya lyan och bara känna att den är vår. se katterna njuta av ytan och värmen framför öppna spisen.

fram tills dess hinner jag nog få fler ådror. jag ser ut som en deffad knutte med ådror överallt. skrämmande vilken fart det tar så fort man anstränger sig lite och inte fuskar. vilket jag börjar våga göra.. fuska med maten, det är ett stort experiment att försöka äta lite nytt.. candidan är på sin sluttamp och jag är så jävla stolt. det känns att det vänder, att den dör ut.. att allt jag gör e rätt. jag ska fira med en jättegod smarrig smörgås i mitt nya fina kök. jag har redan bestämt mig. i mitt nya kök ska jag fira min vinst med en smörgås. för när åt jag en smörgås sist? jadu..

3 reaktioner på ”85 meter.

  1. jag vill se eran nya lgh / hus! såg att barbie skrivit ngt om det =) bilder tack!!!! vart bor ni????

    på tal om vikt så nääh, det gick ej för mig. eller ja jag gav upp då. hu. jag är för dålig. och för dåligt insatt. ska börja läsa din blogg NU!! har ej läst bloggar på ett tag, har haft data problem. hur mår din fruga?

    kram sötis

Kommentera

