vad väntar Du på?

jag vet att Du känner igen Dig. i allt jag skriver. om inte mer.

varför gör Du inget åt saken? vad väntar Du på? är det verkligen så farligt att vara utan godis och vin? är det värt att äta allt de där bara för att Du inte kan säga nej? är Du inte starkare än så? vill Du ha mer problem och smärta än Du någonsin kan föreställa Dig? gör nåt! varför gör Du inget? jag ser ju att Du lider. VAD VÄNTAR DU PÅ?

kom inte med lama ursäkter om årstider och väder. dom kommer och går oavsätt vad Du gör. Du hittar alltid en ursäkt så länge Du inte vill. och jag undrar, varför vill Du inte? varför har Du hellre ont än att vara frisk och kunna göra allt Du drömt om? varför tror Du Jag e så korkad att jag inte förstår baktanken med Dina ursäkter? jag har hört de alla! jag har hört fler än Du kan komma på!

Din friska hälsa kommer inte med brevbäraren. den kommer genom Dig. bara Dig. ingen annan! tiden går.. vad sjuttsingen väntar Du på?!

ps. ett år sen idag vi hade vår sista konsert ihop jag och papi. rhapsody china edition. jag saknar dig! ds.

3 reaktioner på ”vad väntar Du på?

  1. Hej!

    Känner igen mig.
    Men har tappat hoppet, tills jag läste om dina erfarenheter som verkar genuina. Nu har jag hopp igen och tänker göra ett explosivt försök med din metod.

    Jag är nästan helt säker på att jag lider av candidaöverskott. (ska prova spottgrejen)
    Det är ju väldigt roligt att läsa om någon som har lyckats övervinna svampen.

    Jag har länge försökt bekämpa det med en radikalt förändrad diet. Uteslutit allt som bör undvikas, blev nykterist bara för detta, och provat diverse produkter. Symptomen kvarstår ändå.

    Det ända positiva i det hela är att jag börjat trivas med att hålla mig ifrån allt skräp och blivit fruktansvärt mycket mer intresserad av hälsa och kost.

    Men något jag inte kan undvika för tillfället är en bra kolhydratskälla, eftersom jag tränar regelbundet och är ute efter att växa och måste ligga på överskott. lchf-diet är rena deffningen.

    När jag började inse att jag hade candida och ändrade diet från kebabtallrik var och varannan dag till en diet mot candida, tappade jag vikt även fast jag redan var smal som en sticka. Helt sanslöst. Vägde nog ner åt 64kg på 179cm. Med träning har jag åtminstone ökat till 68kg.

    Känner att jag måste fortsätta träna, så har du något förslag till kolhydrater som funkar?

    Just nu håller jag mig mest till bulgur eller quinoa och havregrynsgröt med ”havredryck” på morgonen.
    Laktosfri mjölk, funkar det?

    mvh

  2. Hej!

    Va kul att jag kan skänka lite inspiration, det är därför jag skriver. För att kanske förändra någons vardag till de bättre. 🙂

    Det stämmer, en jävla deffdiet är vad det är.. komplett om man vill gå ner i vikt. Min upplevelse är dock inte att jag tynar bort utan jag har stått still länge på samma vikt (samma vikt i snart ett år) utan förändringar i kosten. Mitt yrke har dock förändrats och jag får bra med träning därigenom, och blir som sagt deffad. Plus att jag gått upp nåt enstaka kilo i muskler.
    Men jag kan tänka mig att du vill ha mer muskler än nåt kilo. Och jag vet faktiskt inte svaret på din fråga angående kolhydrater. Jag vet att potatis är det bästa kolhydratkällan när man har candida.. men de e allt.
    Har du provat använda fett som energikälla ist för kolisar när du tränar?

    Jag har inte ätit kolhydrater på 2 år nu och tappat intresset för det totalt. Jag behöver det inte, vill inte ha det, och mår bara dåligt om jag provar. Bakslag och symtom.. Även om jag nu mera kan äta lite grann ibland, men jag får bara ont i magen och inser ännu en gång att nej.. vi är inte gjorda för denna mat.

    Jag har ett hårt yrke och jag får min energi ifrån proteiner och fett. Får jag nå ryck och äter lite annat till maten så blir jag som i en paltkoma direkt efter maten.. motsatt effekt dvs. Och då blir allt jag gör jobbigt.. som om man inte sovit så bra.

    Laktosfrimjölk vet jag heller inte om det är bra, varför laktosfri? Allergisk? Jag har röd mjölk i kosten och grädde. Oundvikliga kolhydrater 🙂

    Fortsätt gärna att fråga! Det kan ta en stund att få svar ibland, men det beror helt enkelt på att jag är i Norge och jobbar. Datorn har inte så hög prioritet när man är här.

    Lycka till!

  3. Jag äter också enligt candida och jag dricker/äter inte en enda mjölkprodukt! + ingenting som är stekt, inget salt överhuvudtaget, inget socker (knappt frukt), inga kolhydrater förutom ifrån grönsaker, frukt och heller inget griskött… Däremot var jag fundersam ifall man kan äta couscous och bulgur? Det skulle ju vara trevligt för en som för tillfället endast äter rotfrukter och baljväxter till kyckling i ugn……. haha

    (Hittade sidan genom google, två år senare :P)

Kommentera

