smält ost med aromat.

tre fyra smörgåsar på en tallrik. 3 lager med ost. aromatkrydda och in i micron. (micron är för övrigt ett bra sätt att förstöra mat på) det var också en av favoriterna. åter igen, kolhydrater. det räckte inte med en limpskiva. det kändes som om jag missade någonting då, jag missade allt det goda. allt det där som till slut förstört mig.

någonstans i bakhuvudet har jag alltid vetat att det inte varit bra för mig. (jag har en väldigt hälsomedveten mamma som såg hur det hela skulle sluta. men vad skulle hon säga? ‘du blir större för varje dag som går och borde skärpa dig.’ en tonåring tar inte det på rätt sätt. det enda hon sa var att jag borde cykla och jag fick ingen moppe när jag vart 15 hur mycket jag än tjatade) jag har dock alltid gått med tanken att ”det löser sig” det gör det väl alltid? jag blundade för sanningen. jag struntade i att jag var mullig. jag var populär ändå. killarna föll som käglor och det sista problemet jag hade under tonåren var att finna vänner och pojkvänner. vad mer hade man att leva för?

alkoholen var en god vän den med. så inte nog med alla kolisar (kolhydrater), jag dränkte dom i jäst alkohol på helgerna. candidasvampen älskar jäst. den lever på det. socker, jäst och kolhydrater, det är en jästsvamp. jag matade duktigt mina små svampar där på insidan av min kropp varje dag. 10 år senare kom straffet.

En reaktion på ”smält ost med aromat.

Kommentera

